To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Zakątek 21
Forum rodziców i przyjaciół dzieci z zespołem Downa. Porady, wsparcie, wymiana poglądów... Zespół Downa to nie koniec świata. Zajrzyj do nas - zobaczysz, że świat ma wesołe pomarańczowe barwy, a zupełnie blisko są ludzie gotowi Cię wesprzeć.

Usprawnianie mowy - Metoda krakowska p. Jagody Cieszyńskiej

Frezja - 2016-07-14, 10:19

A ja mam pytanie, jak się ma metoda krakowska do nauki w szkole? Podręczniki są, można kupić ale czy nauczyciele chętnie wybierają taki podręcznik? Jeśli o mnie chodzi to najchętniej posłałabym dziecko do szkoły w której pracuje się WYŁĄCZNIE metodą krakowską, ale takiej pewnie nie ma...
Sorenoo - 2016-08-03, 09:58

Ja czytałam o metodzie krakowskiej tutaj http://www.biomedical.pl/...owska-6502.html Dziecko mojej znajomej jest na poddawane i wiem, że są pozytywne skutki (między innymi wyraźniej mówi)
Anielka - 2016-08-04, 23:36

Sporo nieprawdziwych informacji i brak znajomości tematu pani piszącej ww. artykuł.
Sorenoo - 2016-08-05, 12:54

a mogłabyś napisać, jakie są Twoje główne zastrzeżenia do tego artykułu?
aniak - 2016-08-05, 12:56

Sorenoo napisał/a:
a mogłabyś napisać, jakie są Twoje główne zastrzeżenia do tego artykułu?

A mogłabyś się w końcu przedstawić ? :-)
Nie wiemy z kim rozmawiamy ....

Anielka - 2016-08-05, 14:05

Przede wszystkim zawiera błędy merytoryczne, poza kilkoma zdaniami wstępu reszta to sterta bzdur.
Elementów ( nie terapii) mk jest 17i powinny być stosowane jednocześnie, żaden terapeuta nie używa siły wobec dzieci! A manualne torowanie głosek jest wywoływane najczęściej u dzieci autystycznych (nie wszystkich) i to przez specjalnie przeszkolone osoby, w obecności rodzica. Te wymienione etapy nauki czytania to 1/17 całej terapii, ale według tego artykułu to jej główny trzon. "Cała uwaga skupiana jest na zaledwie części mózgu, co prowadzi do asymetrii czynnościowej...."
- NIE występuje symetria, inaczej bylibyśmy oburęczni i wszechstronni, a tak nie jest!
W metodzie stymuluje się lewą półkulę, bo w niej są ośrodki mowy, a o rozwój mowy u dzieci niemówiących, z dysfunkcjami przecież chodzi, poza tym,że w dzisiejszych czasach dzieci są przestymulowanie obrazem z komputerów, tabletów, telewizorów, a te informacje odbierane są i przechowywane przez prawą półkule mózgu. Przestymulowanie lewopółkulowe raczej im nie grozi.
Do tego dzięki tej metodzie dziecko ma szanse rozwijać wszystkie funkcje poznawcze, wyrównywać braki.
Jak można z tak rażącą niewiedzą na dany temat napisać artykuł i puścić go w świat? :nie:

Anielka - 2016-08-09, 15:31

Po burzy jaką wywołał artykuł, terapeuci napisali maila do redakcji, w którym przedstawili wszystkie nieprawdziwe informacje na temat metody krakowskiej. Artykuł został zdjęty z portalu.
karolina596 - 2018-01-18, 09:29

Cześć dziewczyny,Szymek ma 22 miesiące,chciałabym zacząć pracować z nim metodą krakowską.Proszę czy możecie mi pomóc,od czego mam zacząć,jakie książki kupić?Czy w uk są one dostępne,a może ktoś z was chcialby odsprzedać swoje??Czytałam caly wątek o metodzie krakowskiej i pisałyście,że trzeba całkowicie wyeliminować telewizje,bedę wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki.
groszek - 2018-01-18, 12:11

Karolino, powiem Ci jak ja spotkałam się z Maksem z Panią Cieszyńską, aby dla Maksa przeprowadziła badanie psychologiczne. Już po, zapytała- a jak się Pani z nim porozumiewa?
( Maks nie mówi) Gestami.
To bardzo dobrze -ona na to- bo dziecko musi się komunikować!
To a propos sztywnych zaleceń metody Krakowskiej, które trzeba dostosowywać do indywidualnego dziecka i jego możliwości.
Osobiście nie wierzę, żeby można było absolutnie wyeliminować oglądanie obrazków czy to w telewizji czy na komputerze.

co do książeczek to możesz na okres 30 dni pobrać je
Tu

Powodzenia!

karolina596 - 2018-01-18, 12:20

Dziękije bardzo za odpowiedź,u mnie w walii ucze Szymka gestami,nazywają sie signalong,niektóre z nich już rozppznaje,ale sam nie pokaże.Jak mówię jeść i pokazuje znak,to on sie wkurza i to u niego znaczy,że tak dawaj jeść.Może napisze do tej Pani na forum i zobacze co mi odpisze,chciałabym zacząć robić coś jeszcze dla niego i pomyślałam o tej metodzie,tylko nie wiem od czego zacząć.
groszek - 2018-01-18, 12:30

Weż 1-pierwszą książeczkę , siadaj z nim i pokazuj .Pierwsza książeczka to samogłoski. Naucz dziecko je wypowiadać, pokazuj jak wyglądają. Maks na turnusie u Wianeckiej w siedem dni nauczył się samogłosek.
Drukujesz samogłoski wielkie litery, drukowane - na kartonikach. Pokazujesz A i mówisz A, potem jak dajesz dwie inne samogloski i prosisz dziecko, żeby Ci podało tę samogłoskę którą zna - Podaj A,
Jak dziecko nie podaje bierzesz je za rączkę i razem bierzecie A.
Mówisz A
potem wybieranie A spomiędzy innych samogłosek.
Następny krok samogłoski A w różnych kolorach, wybierane spośród innych samogłosek
W ksiązeczce opowiadasz dziecku obrazek w prostych zdaniach i wokalizujesz samogłoski w dymkach..

A do Oli możesz napisać bo Franek tak pracuje. Julek Baronka chyba też.
Powodzenia

Rafał - 2018-01-18, 15:19

Metoda krakowska jest bardzo dobra, niemniej jednak, byłaby lepsza gdyby dopuszczała modyfikacje. My tez tym jechaliśmy i jedziemy, ale nie demonizujemy tych zaleceń. Moja żona jest logopedą i pracuje z dziećmi z różnymi zaburzeniami. Czasem wykorzystuje elementy kilku metod jak działają.
Sama praca niezależnie od wybranej metody, musi być systematyczna.

A zaczynaj od najprostszych liter, jak wyżej opisała Groszek i wyrazów na tą literę w dalszej kolejności.

Te książeczki są bardzo proste i tak naprawdę ich substytut można zrobić z obrazków w necie i prostego edytora. Po czym wydrukować i tyle.

groszek - 2018-01-23, 19:21

Jeśli nie wiecie jak praktycznie uczyć czytać Metodą Krakowską to koleżanka Maksa Was nauczy

:arrow: Jak uczyć czytać metodą Krakowską

Maria74 - 2018-01-23, 22:20

Ależ Oni są cudowni. A koleżanka Maksa jest WSPANIAŁA, jakby Krzysiek miał taką nauczycielkę to nadal byśmy trzymali się tej metody!
Katarzyna Wełna - 2018-01-24, 07:58

Debeściara :brawo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group