U Cieszyńskiej nazywa się to "Dziennik wydarzeń" i ważne jest, żeby zdjęcia były podpisane czcionką Arial. Dzieciaki uwielbiają takie książki o sobie. A folder osobisty to część indywidualnego systemu komunikacji AAC, gdzie niemówiące dzieci mają zrobioną " książkę" o sobie, o tym co lubią, a czego nie, z kim się przyjaźnią , w jaki sposób się z nimi porozumiewać itd. To jest troszkę inna książka o dziecku.
Ja też chciałam fotografować i dokumentować Franka na każdym kroku, ale zapału starczyło mi na zrobienie zdjęć wszystkim w rodzinie podczas Świąt Bożego Narodzenia i Frankowi w kilku sytuacjach.
_________________ mama Zosi (10.12.2003) i Franusia (15.10.2010 z zD) Franuś
Pomogła: 1 raz Wiek: 53 Dołączyła: 08 Sie 2012 Posty: 298 Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: 2013-08-16, 21:46 Muszę się pochwalić...
Dziewczyny-Lenka ma 3 i pół roku i zna już wszystkie głoski, uczę ją czytania metodą Glena-Domana i są już rezultaty:-)
_________________ Człowiek jest tyle wart, ile może dać drugiemu człowiekowi.
Anna mama Lenki z zD ur.13.01.2010: Jakuba-mgr inżyniera mechatroniki i babcia małej Mai.
Kupiłam Domana mojej Julii.
Bardzo szybko nauczyła się wszystkich liter
I czyta tak: s o k .
Ja się pytam jej co przeczytała a ona : mama
Nauczyła się na pamięć
_________________ mama 22 letniej Nikoli
i Juleczki zd 4.03.2006
jak moje dziecko uczyło się czytać bardzo pomocna była książeczka Hanna Rodak, Danuta Nawrocka Od obrazka do słowa
Zestaw "Od obrazka do słowa" składa się z poradnika, materiałów obrazkowych, zawierających gry językowe i kombinacje ćwiczeń językowych, oraz etykietek z podpisami do poszczególnych obrazków (całość zapakowana w pudełku).
Materiał ten może być wykorzystywany jako pomoc diagnostyczna, a także jako podstawa do tworzenia indywidualnych programów terapii dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się o różnej etiologii.
Gry pomagają również rozwijać pojęcia językowe u wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
Dołączony poradnik szczegółowo wyjaśnia sposoby posługiwania się materiałami.
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-23, 17:32
Kalinka napisał/a:
iwonaf napisał/a:
Nauczyła się na pamięć
Ale Doman własnie na tym polega. Dziecko zapamiętuje w cały wyraz, tak jakby na pamięc.
No chyba nie do końca tak to powinno działaś, jeśli nauka na pamięć słówek służy jedynie czystemu odtwarzaniu, a nie kojarzeniu tego co się przeczytało, nie mówić już o zapamiętywaniu całego wyrazu bez znaczenia.
Wiek: 54 Dołączyła: 28 Sie 2010 Posty: 1981 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-08, 16:35
szałwia napisał/a:
Brawo dla Moniki
Uczyła się sylabowo czy tradycyjnie literkami?
Uczyłam Monikę najpierw literek potem czytania różnych kombinacji dwuliterowych a jak to załapała przeszłyśmy na łączenie dwuliterowych sylab potem trzyliterowe itd .pomalutku powolutku doszła moja dziewuszka do tego co na filmiku :)
Od początku przygody z czytaniem towarzyszył nam elementarz Falkowskiego -polecam,i dużo zabawy w sylaby tj na spacerach ja mówię pierwszą sylabę lub literkę a Monika dopasowuje do tego cały wyraz -uwielbia tą zabawę
_________________ Mama Monisi z ZD (ur.27.08.1999r) i Miłosza
Fotki Moni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum