Zakątek 21 Forum rodziców i przyjaciół dzieci z zespołem Downa. Porady, wsparcie, wymiana poglądów... Zespół Downa to nie koniec świata. Zajrzyj do nas - zobaczysz, że świat ma wesołe pomarańczowe barwy, a zupełnie blisko są ludzie gotowi Cię wesprzeć.
Zakątek edukacyjny - Niepełnosprawność sprzężona a edukacja
mamusiaPiotrusia - 2013-05-23, 20:46 Ja mam pytanko, Piotruś ma niepełnosprawność sprzężoną i orzeczenie o kształcenie specjalne. Chodzi do przedszkola od roku integracyjnego, razem z dwójką dzieci niepełnosprawnych, z Autyzmem i niedowidzącą dziewczynką , jest jedna pani i jedna wspomagająca od września ma być 5 z niepełnosprawnością, z Autyzmem , niewidome , niedowidzące na wózku i Piotruś czy jest jakaś szansa by dyrektorka zatrudniła jeszcze jedną panią czy jest to nie możliwe ?plaza - 2015-09-28, 13:03 Odświeżam wątek
Czy są jakieś przepisy któż określają maksymalną ilość uczniów w oddziale szkoły specjalnej, gdy jedno z dzieci ma niepełnosprawność sprzężoną ? Dwoje z upośledzeniem znacznym pozostałe umiarkowane. Pilnie proszę o linka do źródeł Marzenia - 2015-09-28, 14:10 Znalazłam coś takiego:
§ 4.
4. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole
ogólnodostępnej powinna wynosić:
1) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi – do 4;
2) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących, dla uczniów
z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym – do 8;
Mówi o tym rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.). Oto fragment załącznika nr 2 dotyczącego statutu szkoły podstawowej:
§ 5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.
2. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.
3. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić:
1) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6 do 8,
2) w szkole (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do 10,
3) w szkole (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16,
4) w szkole (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,
5) w szkole (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do 12,
6) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16,
7) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8,
8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4,
9) w szkole (oddziale) dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16.
4. W przypadku gdy u co najmniej jednego ucznia w oddziale występują niepełnosprawności sprzężone, określoną w ust. 3 liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2.
5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego szkołę, liczba uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej w ust. 3 i 4.
6. W szkole mogą być tworzone oddziały przedszkolne realizujące program wychowania przedszkolnego.
7. W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I.Marzenia - 2015-09-28, 14:49 Zadania i zasady organizacji szkoły i przedszkola publicznego
Ramowy statut określa cele i zadania oraz zasady organizacji przedszkola, szkoły publicznej każdego typu, rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół Dz.U. Nr 61, poz. 624, zmiana: Dz.U. Nr 10, poz. 96 z 2002 roku; Dz.U. Nr 146, poz. 1416 z 2003 roku
plaza pomoc możesz uzyskać także pisząc do Pomoc dla rodziców gdzie konsultantki odpowiadają na pytania rodziców dzieci z niepełnosprawnościami z obszaru edukacji, służby zdrowia, orzecznictwa, prawa pracy i pomocy społecznej.
Polecam! Bardzo szybko i rzeczowo, zgodnie z aktualnymi przepisami odpowiadają plaza - 2015-09-28, 21:27 Dziękuję też znalazłam to rozporządzenie ale zastanawia mnie pkt 8
8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4
u nas w klasie jest jedno dziecko ze sprzężeniem i nie wiem czy przepisy mają zastosowanieania_as - 2015-09-28, 23:50 Jak byłam na drzwiach otwartych przed zapisaniem mojego Łukasza do pierwszej klasy, to dyrekcja szkoły specjalnej mówiła, że dziecko ze sprzężeniem zajmuje jakby dwa miejsca w klasie, przekłada się to na to, że obowiązkowa liczba uczniów w klasie pomniejsza się o 1.Alicja - 2015-09-29, 16:00
ania_as napisał/a:
Jak byłam na drzwiach otwartych przed zapisaniem mojego Łukasza do pierwszej klasy, to dyrekcja szkoły specjalnej mówiła, że dziecko ze sprzężeniem zajmuje jakby dwa miejsca w klasie, przekłada się to na to, że obowiązkowa liczba uczniów w klasie pomniejsza się o 1.
plaza - 2015-09-29, 16:27 Dzięki szałwia - 2022-11-18, 14:27 Czy w waszych szkołach dzieci z dodatkowa niepełnosprawnością ruchowa maja jakieś zajecia rehabilitacyjne ?
U Igora w klasie jest dziewczynka z rozszczepem kręgosłupa. Chciała uczestniczyć w zajęciach w-f , żeby przebywać z innymi dziećmi. Ale poproszono rodzica o zwolnienie z w-f gdyż nauczyciel nie może poświecić jej dodatkowej uwagi. Moim zdaniem powinna mieć w tym czasie zapewnione inne zajecia. Zwolnienie i szkoła umywa się od tematu … baronek - 2022-11-19, 08:11 Nasza szkoła ze względu na brak dostowań architektonicznych nie przyjmuje dzieci z niepełnosprawnością ruchową.groszek - 2022-11-19, 10:39 No ale niektórzy mają sprzeżenie. No. Maks i to ruchowe.
U nas są zajęcia rewalidacyjne w trakcie lekcyjnych. No i Maks ma 3 logopedę i korektywę i coś z byłą albo obecną wychowawczynią.Iga - 2022-11-19, 11:19 Ja nie wiem co ma Maja. Naprawdę. Nie potrafię dojść ładu i składu.szałwia - 2022-11-19, 15:05
baronek napisał/a:
Nasza szkoła ze względu na brak dostowań architektonicznych nie przyjmuje dzieci z niepełnosprawnością ruchową.
U nas tez nie ma … Są 2 dziewczynki na wózkach i 2 panowie ( Woźni ) znoszą wózki ręcznie … Winda ma byc , ale ciagle kasy brak …
Bo ale mi właśnie chodzi , ze powinna mieć coś zamiast tego w-f, w tych konkretnych godzinach … Bo plan jest specjalnie tak ustawiony, ze wf jest na początku lub na końcu i niby kłopot z głowy …angelika kuspa - 2022-11-19, 23:52 Ada ma sprzężenie ale na wzrok( bo taki profil szkoły ) i dodatkowo ma rehabilitację wzroku, gimnastyki korekcyjnej nie mają tylko zwykły wf.