Zakątek 21 Forum rodziców i przyjaciół dzieci z zespołem Downa. Porady, wsparcie, wymiana poglądów... Zespół Downa to nie koniec świata. Zajrzyj do nas - zobaczysz, że świat ma wesołe pomarańczowe barwy, a zupełnie blisko są ludzie gotowi Cię wesprzeć.
Szkoła - Konsultacje MEN dot. kształcenia specjalnego
anmar - 2010-01-17, 22:19 Temat postu: Konsultacje MEN dot. kształcenia specjalnegoMEN wydał broszury na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży na wszystkich etapach edukacji. Są też prowadzone konsultacje dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz zmian w kształceniu zawodowym.
Tutaj można zadawać pytania.groszek - 2010-01-17, 22:28 Trzeba to będzie przeczytać. Dzięki!anmar - 2010-01-17, 22:32 Piszcie co Wam leży na sercu, sama to dogłębnie studiuję i mam zamiar to wysłać.Norelka - 2010-01-20, 09:56 Zauważyłam, że na Zakątku jest dość sporo nauczycieli, więc może będą jakieś pytania.
Ja owszem, czytam, ale nie bardzo potrafię postawić na ten temat sensowne pytanie.boszka59 - 2010-01-20, 10:57 To jest tak ogólnikowe że głowa boli. Nie wiem , ale to co tam jest napisane to można interpretować na sto sposobów .Ostatnio przerabiałam inne przepisy , znacznie bardziej szczegółowe i też wytłumaczono je dokładnie na korzyść urzędów.kabatka - 2010-01-20, 14:41 Mnie zainteresowała propozycja utworzenia Karty Potrzeb i Świadczeń (str. 26 tutaj). Jest napisane, że posiadałaby każda osoba do 21. roku życia, a w przypadku osób z głębokim upośledzeniem umysłowym – do 24./25. roku życia uczestnicząca w zajęciach prowadzonych w szkołach i placówkach systemu edukacji, u której stwierdzone zostały specjalne potrzeby rozwojowe (w przypadku dzieci od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole). Czyli od jakiego wieku? Placówki systemu edukacji to już przedszkola?
Obecnie z PPP otrzymujecie np. decyzję o potrzebie kształcenia specjalnego prawda? Coś jeszcze? Czyli ta karta byłaby dodatkowym papierkiem czy czymś ponadto...?
W opracowaniu jest mowa także, że:
Cytat:
Miejsca realizacji świadczeń wynikających z Karty będą wskazywać rodzicowi
lub samej osobie ze specjalnymi potrzebami, pracownicy poradni (wydający Kartę
Potrzeb i Świadczeń).
A jak rodzic wie, że w danym ośrodku nie ma dobrego logopedy np. to co? Będzie musiał i tak chodzić wskazanego do ośrodka, bo został mu wskazany w Karcie? Albo pozostanie mu rezygnacja i wizyty prywatne...
Jak Wy to rozumiecie i co sądzicie o propozycji opracowywania tej Karty?kabatka - 2010-02-05, 13:53 Min. Hall o indywidualnym podejściu do ucznia na każdym etapie edukacji.anmar - 2010-02-06, 16:16 Temat postu: indywidualizacja- ale jak?Kabatka, pracuję w szkole masowej, przez wiele lat pracowałam również w szkole specjalnej. Pani Minister nie wie chyba na czym polega indywidualizacja. Podam Ci przykład z własnego podwórka.
Klasa gimnazjalna, 29 uczniów, w tym: 2 uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną, jeden uczeń niedowidzący, 4 dyslektyków i 6 »wymagań programowych. W tej klasie jest jeszcze uczeń wybitnie zdolny, i to wcale nie wąskokierunkowo, bo jest naprawdę rewelacyjny z wszystkich przedmiotów. Jak indwidualizować? Może ktoś światyły mi odpowie, bo ja naprawdę nie wiem. 14 ucfznow wymaga indywidualnego podejścia, a co z resztą? Mimo, że przygotowanie merytoryczne niby mam, to nie wiem. A co ma zrobić nauczyciel przedmiotowiec, który n ie ma oligo i tyflo? kabatka - 2010-02-06, 22:09 anmar weź udział koniecznie w tych konsultacjach - masz konkretne spostrzeżenia w związku z projektem, trzeba więc się nimi podzielić. Chyba że już to zrobiłaś? anmar - 2010-02-06, 22:20 Cały czas piszę, takich absurdów jest sporo.
Karta Potrzeb i Świadczeń, oki- niech będzie, ale kto to będzie finansował.
Podam przykład
Dziecko z mózgowym porażeniem. Wskazana byłaby hipoterapia. Kto za to zapłaci? Przecież rodzica moze na to być nie stać. Jeszce np. sprawa dowozu dziecka- nie każdy ma samochód.
Zespoły d/s specjalnych potrzeb w każdej szkole i tworzenie dla każdego dziecka odrębnego programu
Nauczyciele przedmiotowcy dla dzieci z orzeczeniami PPP już są zobowiązani tworzyć. Co teraz, czy oprócz przedmiotowych programów ma powstać jeszcze ogólny? Czy jedno i drugie?
Liczyłyśmy z naszą p. Pedagog- szkołqam masowa w malutkiej miejscowości. Około 800 uczniów, Zgadnijcie ilu ma różne opinie i orzeczenia?
Przepraszam za literówkigrażyna - 2010-05-17, 08:17 Anmar, jesteś tu czasami jeszcze? A może ktoś inny zorientowany? Czy to tylko plotka, że likwiduje się szkoły specjalne? A może tylko przekształca? Ale w co?
Normalnie, mnie ścieło. A co z dzieciakami? Do naszej już nie ma byś przyjęć.mija - 2010-05-17, 08:18 To plotka.grażyna - 2010-05-17, 08:21 Jak plotka, to czemu nie przyjmują dzieci(nieoficjalna wiadomość z kręgów bliskich górze)?boszka59 - 2010-05-17, 09:38 Grażyno jak to nie przyjmują. Mój przecież idzie do specjalnej i nic mi nie wiadomo o likwidacji. A jestem w tej szkole co tydzień.grażyna - 2010-05-17, 10:35 To może to tylko o naszą chodzi ? Ale tu tyle dzieciaków chodzi, zamiejscowych bardzo dużo(mają spory internat).