Pomogła: 2 razy Wiek: 52 Dołączyła: 25 Lis 2010 Posty: 1088 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2011-02-12, 20:52
Apel do mam. Mój syn ma 12 lat słabo mówi, wprowadziliśmy znaki PSC w segregatorze powoli uczymy pokazywanie, to czego chce. Lepiej uczyć sylabowo, literowo czy czytanie globalne. Prodzę o rady.
Pomogła: 12 razy Wiek: 50 Dołączyła: 12 Mar 2007 Posty: 4838 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-13, 09:15
Szymon jest uczony sylabami i metodą Domana czyli czytania całościowego. Oba sposoby przynoszą efekty. Już drugi rok codziennie wkleja do zeszytu wszystkie dni tygodnia, a dany dzień pisze. Ostatnio miał pracę domową, aby z rozrzuconych dni tygodnia poukładać po kolei i przeczytać. I robi to bezbłędnie, choć nie zna wszystkich liter.
Uczy się też pojedynczych liter, ostatnio już sylab. Coraz lepiej je pisze (jednak zachęcanie do pracy przynosi efekt ) i zaczyna czytać. I zdecydowanie powtarzanie, powtarzanie i powtarzanie utrwala najlepiej to co już jest przyswojone.
_________________ Szczęśliwa mama Janka (25) Szymka z zD (23) Jonatana (20) Jakuba z zD (18) i Noemi (16)
Pomogła: 2 razy Wiek: 52 Dołączyła: 25 Lis 2010 Posty: 1088 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2011-02-13, 21:21
Wprowadziliśmy segregator do komunikacji AAC (PCS)- ale to jest dużo pracy dla mnie. Logopedię ma 1 raz w tygodniu, zdarza się że jej niema ( bo jest apel, wolne, pani chora). Nie jestem przekonana do tej wspomagnej komunikacji, może ma ktoś doświadczenie w tym zakresie????.
Większość liter zna, liczy powiedzmy do 10 ale nie zawsze dobrze i nie przyporzdkuje liczby do ilości konkretnych przedmiotów- ale się uczymy. Napisze wszystkie liczby samodzielnie, i pisze litery samodzielnie. Obecnie - sam pisze któtkie wyrazy np. dom, kot, mama, tata. Ładnie koloruje i lubi to robić. Ostatno nauczył się robić to wg wzoru. Pokoloruje tak jak przedstawia naklejka obok. Mam uzywaną książkę w której jest dużo pojedyńczych obrazków i naklejamy napisy pod nie.( jest to książka z wydawnictwa- Pasja- 6-latek potrafi) Najpierw z moją pomocą nakleja 1 napis a potem pisany pismem pochyłym podobnym do pisania (kursywą) sam znajduje podobne wyrazy. Z początku było troche problemu, a teraz bezbłędnie - rozpoznaje.To tyle o nim w zakresie. Mam jeszcze pytanie czy w szkołach specjalnych (bo tam chodzi mój Bartosz), macie dostęp do programu indywidualnego dla waszego dziecka, czy jest to prywatna sprawa pani wychowawczyni- ja otrzymałam taką odpowiedź, czy nie uważcie, iż my rodzice powinniśmy mieć taki program w domu i wspólnie go relizować? Proszę o dyskusję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum