Ja mam pytanko, Piotruś ma niepełnosprawność sprzężoną i orzeczenie o kształcenie specjalne. Chodzi do przedszkola od roku integracyjnego, razem z dwójką dzieci niepełnosprawnych, z Autyzmem i niedowidzącą dziewczynką , jest jedna pani i jedna wspomagająca od września ma być 5 z niepełnosprawnością, z Autyzmem , niewidome , niedowidzące na wózku i Piotruś czy jest jakaś szansa by dyrektorka zatrudniła jeszcze jedną panią czy jest to nie możliwe ?
_________________ Monika mama Piotrusia z ZD (ur. 10.02.2007)
Piotrusiowi blog
Czy są jakieś przepisy któż określają maksymalną ilość uczniów w oddziale szkoły specjalnej, gdy jedno z dzieci ma niepełnosprawność sprzężoną ? Dwoje z upośledzeniem znacznym pozostałe umiarkowane. Pilnie proszę o linka do źródeł
_________________ Mama Szymka z zD ur 30.09.2007
i Marcina który przerósł swojego tatę
Pomogła: 1 raz Wiek: 60 Dołączyła: 12 Mar 2008 Posty: 2623 Skąd: pow. gdański
Wysłany: 2015-09-28, 14:10
Znalazłam coś takiego:
§ 4.
4. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole
ogólnodostępnej powinna wynosić:
1) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi – do 4;
2) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących, dla uczniów
z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym – do 8;
Mówi o tym rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.). Oto fragment załącznika nr 2 dotyczącego statutu szkoły podstawowej:
§ 5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.
2. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.
3. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić:
1) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6 do 8,
2) w szkole (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do 10,
3) w szkole (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16,
4) w szkole (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,
5) w szkole (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do 12,
6) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16,
7) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8,
8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4,
9) w szkole (oddziale) dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16.
4. W przypadku gdy u co najmniej jednego ucznia w oddziale występują niepełnosprawności sprzężone, określoną w ust. 3 liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2.
5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego szkołę, liczba uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej w ust. 3 i 4.
6. W szkole mogą być tworzone oddziały przedszkolne realizujące program wychowania przedszkolnego.
7. W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I.
_________________ "To, co jest przyczyną twoich najgłębszych cierpień, jest zarazem źródłem twoich największych radości."
suwaczekAni
Pomogła: 1 raz Wiek: 60 Dołączyła: 12 Mar 2008 Posty: 2623 Skąd: pow. gdański
Wysłany: 2015-09-28, 14:49
Zadania i zasady organizacji szkoły i przedszkola publicznego
Ramowy statut określa cele i zadania oraz zasady organizacji przedszkola, szkoły publicznej każdego typu, rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół Dz.U. Nr 61, poz. 624, zmiana: Dz.U. Nr 10, poz. 96 z 2002 roku; Dz.U. Nr 146, poz. 1416 z 2003 roku
plaza pomoc możesz uzyskać także pisząc do Pomoc dla rodziców gdzie konsultantki odpowiadają na pytania rodziców dzieci z niepełnosprawnościami z obszaru edukacji, służby zdrowia, orzecznictwa, prawa pracy i pomocy społecznej.
Polecam! Bardzo szybko i rzeczowo, zgodnie z aktualnymi przepisami odpowiadają
_________________ "To, co jest przyczyną twoich najgłębszych cierpień, jest zarazem źródłem twoich największych radości."
suwaczekAni
Dziękuję też znalazłam to rozporządzenie ale zastanawia mnie pkt 8
8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4
u nas w klasie jest jedno dziecko ze sprzężeniem i nie wiem czy przepisy mają zastosowanie
_________________ Mama Szymka z zD ur 30.09.2007
i Marcina który przerósł swojego tatę
Jak byłam na drzwiach otwartych przed zapisaniem mojego Łukasza do pierwszej klasy, to dyrekcja szkoły specjalnej mówiła, że dziecko ze sprzężeniem zajmuje jakby dwa miejsca w klasie, przekłada się to na to, że obowiązkowa liczba uczniów w klasie pomniejsza się o 1.
_________________ Ania, mama Łukaszka z ZD (ur. 14. 08. 2006r.), Sylwii(22l) i Szymona (19 l)
Alicja złotousty Założycielka forum i stowarzysznia Zakątek 21
Jak byłam na drzwiach otwartych przed zapisaniem mojego Łukasza do pierwszej klasy, to dyrekcja szkoły specjalnej mówiła, że dziecko ze sprzężeniem zajmuje jakby dwa miejsca w klasie, przekłada się to na to, że obowiązkowa liczba uczniów w klasie pomniejsza się o 1.
_________________ Od osoby z zespołem Downa nie warto odwracać głowy.
Gdy człowiek spojrzy w jego oczy,może w nich ujrzeć świat,w którym każdy chciałby żyć...
Czy w waszych szkołach dzieci z dodatkowa niepełnosprawnością ruchowa maja jakieś zajecia rehabilitacyjne ?
U Igora w klasie jest dziewczynka z rozszczepem kręgosłupa. Chciała uczestniczyć w zajęciach w-f , żeby przebywać z innymi dziećmi. Ale poproszono rodzica o zwolnienie z w-f gdyż nauczyciel nie może poświecić jej dodatkowej uwagi. Moim zdaniem powinna mieć w tym czasie zapewnione inne zajecia. Zwolnienie i szkoła umywa się od tematu …
_________________ Sylwia - mama Wiktora (ur.21.02.2006) i Igorka z zD (ur.05.08.2009)
Pomogła: 14 razy Wiek: 61 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 17569 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-19, 10:39
No ale niektórzy mają sprzeżenie. No. Maks i to ruchowe.
U nas są zajęcia rewalidacyjne w trakcie lekcyjnych. No i Maks ma 3 logopedę i korektywę i coś z byłą albo obecną wychowawczynią.
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 37
Maciek i Kasia po 35
Marcin 32
Małgosia 30
Mateusz 26
Nasza szkoła ze względu na brak dostowań architektonicznych nie przyjmuje dzieci z niepełnosprawnością ruchową.
U nas tez nie ma … Są 2 dziewczynki na wózkach i 2 panowie ( Woźni ) znoszą wózki ręcznie … Winda ma byc , ale ciagle kasy brak …
Bo ale mi właśnie chodzi , ze powinna mieć coś zamiast tego w-f, w tych konkretnych godzinach … Bo plan jest specjalnie tak ustawiony, ze wf jest na początku lub na końcu i niby kłopot z głowy …
_________________ Sylwia - mama Wiktora (ur.21.02.2006) i Igorka z zD (ur.05.08.2009)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum