Wiek: 50 Dołączyła: 07 Sty 2007 Posty: 1578 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-10, 13:11
Dopiero wchodzę w AAC. Czy chodzi Wam o nasz elementarz rządowy? Tam są Pcsy? Potrzebuję sporo.
_________________ Mama Krzysia (12.06.2004), Martynki (15.09.2006), Piotrusia (17.12.2009), Irenki (24.03.2010) i Oliwii (27.12.2016). Rodzic edukacji domowej. Rodzina zastępcza od 2002 roku.
http://chomikarnia.blox.pl/html
Pomogła: 13 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16801 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-10, 20:39
Tak o ten elementarz, tam są darmowe pcsy, ja porzuciłam je na rzecz symboli mówika, żeby była jedność w obrazkach. Darmowe są też hiszpańskie i jest ich bardzo dużo ...
arasaac
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
„Komunikacja ma znaczenie. Strategie AAC w pracy z dorosłymi osobami z poważnymi problemami w porozumiewaniu się”.
Konferencja odbędzie się 22-23 października 2016 r. na Akademii Pedagogiki Specjalnej, na ul. Szczęśliwickiej 40 w Warszawie.
Każdą konferencją staramy się poszerzać spojrzenie na alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się (AAC). Tegoroczna konferencja przybliży temat dorosłych osób niemówiących, użytkowników AAC. Szczególnie chcemy skupić się na grupie młodzieży i dorosłych, które w wyniku urazów, czy też postępujących chorób utraciły zdolność mówienia, w tym osób z afazją i apraksją mowy.
Głównym prelegentem konferencji będzie Deborah Jans, terapeuta mowy z wieloletnim doświadczeniem w pracy z niemówiącymi osobami, koordynator zespołu Keycomm-Lothian Communication Technology Service w Edynburgu.
Wykłady będą łączyć najnowszą wiedzę z praktycznymi przykładami jej wykorzystania. Drugi dzień poświęcony będzie systemowym rozwiązaniom opieki nad dorosłymi osobami z zaburzeniami w porozumiewaniu się.
Mimo iż konferencja dotyczy dorosłych osób z zaburzeniami w porozumiewaniu się, zapraszamy wszystkich rodziców i specjalistów osób niemówiących, którzy myślą o przyszłości swoich dzieci i podopiecznych. Zapraszamy lekarzy, neurologopedów, logopedów, rehabilitantów, ratowników medycznych, terapeutów, nauczycieli, wszystkich, którzy pragną wiedzieć więcej na temat dorosłych użytkowników AAC, zwłaszcza tych, którzy utracili zdolność mówienia w wyniku chorób, czy też urazów.
Cena konferencji: 300zł, dla członków Stowarzyszenia "Mówić bez Słów" 240zł
Chciałam podpytać, Zwłaszcza Ciebie Aniu Groszku, bo wiem, że Maks korzysta z komunikacji AAC. Czy gdyby zabrać mu Mówik, to dużo trudniej byłoby Wam rodzicom komunikować się z synkiem? Czy za pomocą gestów, mimiki, pokazywania, komunikacji werbalnej nie dogadujecie się wystarczająco? Na ile w skali od 1 do 10 pomaga Wam w codziennej komunikacji używanie Mówika? Jeśli czyjeś dziecko też korzysta z komunikacji AAC to też bardzo proszę o taką informację.
_________________ Maria, mama Krzysia z zD ur. 19.11.2013 r.
Pomogła: 13 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16801 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-03, 09:06
Maks w porozumiewaniu się z nami nie korzysta z mówika.
Chyba że musi bo inaczej czegoś mu nie dam jak nie "powie"
Lubi rano odsłuchać sobie w łóżku foldery które mu zrobiłam po różnych wyjazdach . Często są tam zdjęcia więc to taki pamiętnik...
Liczę że mówik pomoże mi po 18 roku źycia, żeby Maks wyartykułował wolę że upoważnia mnie do ....
Żeby komunikować się mówikiem trzeba codziennie ćwiczyć pytać i czekać na odpowiedź , czyli modelować rozmowę.
Tu podstawowym problemem jest że dziecko które nie mowi- nie zadaje pytań!
Rodzic wie wszystko co dotyczy fizjologii , kiedy jedzenie , mycie itp.
Dlatego nie ma o czym gadać. Wystarczy Makaton.
Mówił chciałam żeby Maks powiedział co czuje , co chce, ale tu wyrasta nowa ściana
Maks codziennie jest odpytywany kto był w szkole z kolegów i koleżanek z klasy i nie ogarnia tego. Mówi że Ktoś był, a ja na klasowym zdjęciu z tego dnia widzę że tej osoby nie było...
To jak tego nie jest w stanie przekazać, to jak przekaże uczucia czy złość no coś co go denerwuje????
To jest właśnie upośledzenie umysłowe w całej rozciągłości.
Bk mieli też kolonistów którzy dobrze mówili ale nie byli w stanie oddzielić fantazji od rzeczywistości, co wyszło na złe na sławetnej kolonii w Jastrzębiej Górze, gdzie oskarżono wolontariuszy o molestowanie...
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Dzięki Aniu za odpowiedź. Komunikacja AAC jest genialna... ale dla dzieci i ludzi z porażeniem, sparaliżowanych którzy nie mogą wokalizować nie mogą wykonywać bogatych gestów, nie mogą pokazać mimiką zadowolenia bądź dezaprobaty, nie mogą sami sięgnąć po to czego chcą. Ja w 98% doskonale porozumiewam się i komunikuję z synkiem, który mówi tylko pojedyncze słowa - za pomocą gestów, mimiki, mowy ciała. Ale terapeuci uważają, że AAC jest konieczne abym mogła porozumiewać się z synkiem. Mam ambiwalentny stosunek do tej formy komunikacji zastępczej.
_________________ Maria, mama Krzysia z zD ur. 19.11.2013 r.
Pomogła: 13 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16801 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-03, 14:34
Na pewno pomaga, ale trzeba się napracować.
Rodzice zawsze rozumieją dzieci, ale chodzi też o to by rozumieli go obcy np. nauczyciele.
Mowik jest dużo lepszy niż książka do komunikacji. Zaczynałam od książki od drukowania masy symboli , układania w klaserach...to wypadało i trudno było to ogarnąć.
Mówik dobrze zrobiony ma jedną zaletę - uczy poprawnej wymowy i można układać zdania ...
To jest fundamentalne dla rozwoju mowy.
Często dzieci mówią wiele rzeczowników i nie ma ani jednego czasownika, więc nie za bardzo wiadomo o co chodzi...
No i w szkole jest przedmiot rozwój komunikacji. Musisz zdecydować w jaki sposób Krzyś będzie się porozumiewał, albo czym będą wspierać rozwój mowy czynnej.
Maks ma kolegę którego rodzice nie chcieli mówika. Używał książki do komunikacji z Makaronem. Tak minęło trochę czasu i teraz ma mówik ... trochę to trwało zanim się przekonali że coś mieć musi. A mama jest logopedą.
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Krzysiek od 2 roku życia miał książkę do komunikacji. Ale ostatnio się całkowicie zbiesił i w ogóle jej nie używa. Nie traktuje jej w żaden sposób jako pomoc w czymkolwiek a korzystanie z niej tylko jako naukę, której nie lubi. Wracamy do PCS na rzepy przyczepionych w różnych miejscach, docelowo ma być MÓWIK. Ja wiem, że to jest potrzebne i pomocne, ale nie rozumiem fascynacji terapeutów tą metodą. Jak na razie to ja "osobiście" mam największe sukcesy w Krzysiowej komunikacji. Nigdy nie widziałam dziecka, które korzysta z książki czy MÓWIKA w taki sposób o jakim mówią terapeuci. Myślę, ze na zajęciach niektórym dzieciom idzie dobrze taka komunikacja, ale już w życiu codziennym to co innego.
_________________ Maria, mama Krzysia z zD ur. 19.11.2013 r.
Pomogła: 13 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16801 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-04, 07:48
Terapeuci się fascynują bo to nie oni robią tablice i generalnie jak rodzic się nie włączy w codzienne ćwiczenia to nie ma wyników
Ponieważ mówik może być na telefonie można go łatwiej nosić i dziecko nie odbiega od zdrowych rówieśników którzy są przyklejeni do telefonu.
Mario na FB jest grupa użytkowników mowika. Zapisz się i zadaj swoje pytanie. Jest tam parę dzieci np autysta Brolek ( chyba) który spontanicznie korzysta z mowika.
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
9:00 – 9:30 Rejestracja uczestników
9:30 – 10:00 Otwarcie konferencji Joanna Marnik – prezes Stowarzyszenia BRUNO
10:00 – 10:30 „Istota i znaczenie komunikacji w kontekście AAC” Agnieszka Romaszuk-Wojciechowska (psycholog, pedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy INA w Rzeszowie, Pracownia Porozumiewania się PAPUŁA w Rzeszowie)
10:30 – 11:00 „AAC w środowisku szkolnym” Wojciech Ciaputa (Intencja Komunikacja alternatywna i wspomagająca, Radom)
11:00 – 11:30 „Fakty i mity o AAC” Elżbieta Ślusarczyk (Moc Komunikacji, Kraków)
11:30 – 12:00 przerwa kawowa
12:00 – 12:30 „Wpływ komunikacji alternatywnej na rozwój poznawczy, społeczny i edukacyjny” Anita Wilk (oligofrenopedagog, Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy INA w Rzeszowie, Pracownia Porozumiewania się PAPUŁA w Rzeszowie), Agata Kępa (neurologopeda, Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy INA w Rzeszowie, Pracownia Porozumiewania się PAPUŁA w Rzeszowie)
12:30 – 13:00 „Rola specjalistów z różnych obszarów rehabilitacji w kompleksowej terapii mowy” Kornelia Rembisz (fizjoterapeuta, Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy INA w Rzeszowie, Pracownia Porozumiewania się PAPUŁA w Rzeszowie
13:00 – 13:30 „AAC- metody, technologie niskie vs wysokie” Edyta Tyszkiewicz (pedagog, neurorehabilitant C-Eye, terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej, terapeuta rozwojowy – Growth Through Play System, specjalista terapii ręki, terapeuta zajęciowy i terapeuta TUS, Centrum neurorehabilitacji, komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC, Szczecin)
13:30 – 14:00 „System C-Eye jako narzędzie do diagnozy, edukacji, terapii i komunikowania się” Mirosław Smagieł (C-Eye AssisTech, Gdańsk)
Niedziela, 12 marca 2023 r.
Miejsce
Ośrodek INA, Pracownia Porozumiewania się PAPUŁA, Rzeszów, ul. Moniuszki 9 (kliknij, aby zobaczyć na mapie)
Godziny
9:00 – 12:00 (warsztaty odbywają się równolegle)
Koszt
200 zł/osoby
Zapisz się na warsztaty
Temat warsztatu Prowadzący
„Wsparcie wizualne. Zasady tworzenia pomocy komunikacyjnej.” (3 godz.) Elżbieta Ślusarczyk (Moc Komunikacji, Kraków)
„AAC – metody, technologie niskie vs wysokie w praktyce” (3 godz.) mgr Edyta Tyszkiewicz, (Centrum Neurorehabilitacji, Szczecin)
„Wprowadzenie do obsługi C Eye, charakterystyka funkcjonalności systemu, przykłady użycia” (3 godz.) mgr Damian Czapiga (Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy INA, Pracownia Porozumiewania się PAPUŁA, Rzeszów)
System C-Eye jako narzędzie do diagnozy, terapii, edukacji i komunikacji” (3 godz.) mgr Mirosław Smagieł (C-Eye, AssisTech, Gdańsk)
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum