Pomogła: 1 raz Wiek: 60 Dołączyła: 12 Mar 2008 Posty: 2623 Skąd: pow. gdański
Wysłany: 2018-09-25, 12:59 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Jak jest u Was w Waszych SOSW z z zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi?
Czy Wasze dzieci mają te zajęcia po lekcjach (po podstawie programowej) czy w trakcie podstawy programowej Wasze dziecko chodzi na te zajęcia? Ja dostałam plan i wszystkie zajęcia mojej córki uczennicy klasy III są w trakcie podstawy programowej. Napisałam do wychowawczyni, że nie wyrażam zgody, by Ania była brana na zajęcia dodatkowe podczas podstawy programowej, że jest to niekorzystne dla niej, traci wiele zajęć. Wychowawczyni poinformowała mnie, że tak się w szkole praktykuje od lat. Myślę, że pora to zmienić. A u Was jak jest ? Czy ktoś z mierzył się z tym tematem i może mi coś podpowiedzieć?
_________________ "To, co jest przyczyną twoich najgłębszych cierpień, jest zarazem źródłem twoich największych radości."
suwaczekAni
Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16857 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-26, 21:52
Maks ma zajęcia rewalidacyjne przeplatane z zajęciami szkolnymi( podstawa programową)
Nie mam z tym problemu. Jeśli tak ułożony plan jest dla szkoły wygodny...
Wszyscy w tym czasie mają jakąś rewalidację więc nic mu nie przepada z podstawy programowej
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Pomogła: 1 raz Wiek: 60 Dołączyła: 12 Mar 2008 Posty: 2623 Skąd: pow. gdański
Wysłany: 2018-09-28, 08:32
A naszej Ani przepada jednak sporo z zajęć z podstawy programowej. Zmartwiło mnie bardzo, że jedne zajęcia Ania ma na muzyce, którą bardzo kocha. Zajęcia korekcyjne ma na przerwie w innym budynku, gdzie są starsze dzieci i boję się, że jest tam głośno i Ania jest przestraszona, bo boi się hałasów. Dla mnie rodzica też ten temat jest w tym roku nowy. Ania zmieniła budynek szkolny, ma inną klasę lekcyjną, nową wychowawczynię. dzieci w klasie też trochę się wymieniły. Życie to ciągła zmiana wiem. W Ani szkole są trzy budynki i wyjście na zajęcia wiążą się też z ubraniem i przejściem do innego budynku. Jak tak każde dziecko z danego zespołu wychodzi z lekcji na swoje zajęcia dodatkowe to ciekawe ile jest dzieci na podstawie programowej? I czy jest czas w którym w klasie jednocześnie jest cała 5-tka, i czy dzieci dają radę zrobić coś na tych zajęciach z podstawy programowej? W Ani klasie jest 5 dzieci jest to najliczniejsza klasa w szkole. Może dla nauczyciela to jest wygodne rozwiązanie, bo dzięki tym zajęciom jest mało dzieci na lekcji i łatwiej mu pracować z tymi którzy są. Ale czy dla dzieci jest to dobre? Na pewno jest to trudny temat dla dużych szkół. Nie wiem co będzie. Napisałam do Dyrekcji prośbę, by Ania miała zajęcia dodatkowe przed i po podstawie programowej. Ania ma w swojej III klasie w tygodniu 21 godzin podstawy programowej i 2,5 godziny (bez czasu na ubranie i drogę na przejście) zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, które wchodzą w podstawę programową. Nie wiem też z czego to wypływa ale różna jest ilość godzin podstawy programowej w tym samym zespole (klasach III -ich) w różnych szkołach specjalnych. My chyba mamy najmniej godzin.
_________________ "To, co jest przyczyną twoich najgłębszych cierpień, jest zarazem źródłem twoich największych radości."
suwaczekAni
U nas rewalidacja jest zaraz po lekcjach i uważam, że jest to lepsze rozwiązanie. Tylko na logopedię dzieci są zabierane w ciągu zajęć, ale to rozumiem, bo jest tylko 1 logopeda na podstawówke i wczesne wspomaganie...
Może wraz z innymi rodzicami uda się wam coś zmienić w tym temacie.
Wychowawczyni Igora na rozpoczęciu roku powiedziała, że w tym roku ma do rozdysponowania dużo, bo 12 godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych na klasę.(8 dzieci, łączona klasa 1 i 2) Dzieci uczestniczą w nich w grupach 2-3. Igor ma w tygodniu 23 godziny zajęć z podstawy programowej i 4 godziny rewalidacji. Jest w szkole od 8 do 12.30 lub 13.30.
_________________ Sylwia - mama Wiktora (ur.21.02.2006) i Igorka z zD (ur.05.08.2009)
Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16857 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-03, 19:44
Przydział godzin na realizację zajęć rewalidacyjnych dla ucznia wynika z zapisów zawartych w ramowych planach nauczania, będących załącznikami do rozporządzenia MEN z dnia 3 kwietnia 2019 r w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół.
Dla szkół ogólnodostępnych to dwie godziny (60 minut) dla ucznia w tygodniu
wszystko jasne
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
U nas w integracyjnej 2x 60 min. w tyg. rewalidacja indywidualna.
Jeśli zajęcia nie odbyły się w związku z nieobecnością nauczyciela, to starają się odrobić, a jak z winy dziecka, to przepada. Rozpisują na librusie, więc można się pokusić o policzenie :)
Dodatkowo stworzono projekt i mamy 6 h rewalidacji grupowej. Nie korzystamy ze wszystkich, bo niektóre godziny pokrywają się z godzinami zwykłych lekcji.
Niestety nie możemy korzystać z takich zajęć jak zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, grafomotoryczne czy zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalne - -z takich mogą korzystać tylko dzieci bez orzeczeń lub z samymi opiniami :(. Nie mogę tego zrozumieć :(
Mamy jeszcze 30 min. logopedy i 1 h logorytmiki.
_________________ Basia - mama Patryka z zD (06.07.2010) i Kacpra (17.07.2015).
---------------------------
"W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę, ale o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum