FB Portal   Downoteka   "Nowe" forum   Użytkownicy   Statystyki   Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
przedszkole "bez" zabawek
Autor Wiadomość
eelusiaa 
trajkotek
Ela - mama anielskiej Izy, Adama, Nataniela, Maksa


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 2352
Wysłany: 2012-11-21, 13:46   przedszkole "bez" zabawek

Słyszałyście o kreatywnych przedszkolach? (mam wątpliwości czy jest to właściwe określenie)

Poszukuję kogoś kto ma dziecko w takim przedszkolu bez tradycyjnych zabawek, a najlepiej takiej przedszkolanki, która zechciałaby podzielić się swoim doświadczeniem - podpowiedziałaby jak ten temat ugryźć.

Czy są jakieś szkolenia? Czy trzeba zgody od rodziców?
_________________
Ela, mama Adasia z zd ur. 31.08.2008 r., Izy 05.05.2006 - 10.05.2007 r., Nataniela, Maksymiliana, Amelii i Ani
 
 
Mama Ewy 
trajkotek


Dołączyła: 15 Sty 2010
Posty: 2099
Wysłany: 2012-11-21, 17:37   

Zgodę,to teraz trzeba chyba na wszystko.
_________________
Ewci z zD
 
 
armadia 
trajkotek
Anna


Wiek: 43
Dołączyła: 03 Kwi 2007
Posty: 1656
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2012-11-23, 22:21   

Elu są takowe montessoriańskie...zobacz sama-->przedszkole
_________________
Ania-mama Frania, ur. 13. maja 2007r. i Adasia, ur. 07.lipca 2009 r.
http://alfsy.cba.pl/
 
 
Mewa 
trajkotek
członek Stowarzyszenia


Pomogła: 3 razy
Wiek: 44
Dołączyła: 25 Sie 2009
Posty: 2121
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-24, 13:26   

W przedszkolach waldorfskich nie ma plastikowych zabawek. Są za to tradycyjne zabawki i dużo materiałów, z których dzieci same robią zabawki.

U Marcelka w przedszkolu są dni bez zabawek. Panie mówią dzieciom, że zabawki poszły spać. W sali stoją kartony i leżą koce, które dzieci mogą wykorzystywać w zabawie.
_________________
Ania, mama Marcelka z zD (2009) i Kasi (2010)
 
 
armadia 
trajkotek
Anna


Wiek: 43
Dołączyła: 03 Kwi 2007
Posty: 1656
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2012-11-25, 13:21   

W przedszkolu (niepubliczne byłe Caritasu) u Adama zaskoczył mnie minimalizm zabawkowy,
-półeczka z książkami
-kącik z puzzlami
-takie niby domowe wszystko (kuchnia, przybory do sprzątania)
-dużo zabawek drewnianych i może z 5 autek (na ścianach plansze do ćwiczenia ósemek)
Co jest najlepsze on tam dopiero nauczył się fajnie bawić, kombinować, aranżować Frankowi zabawy :jupi: :jupi:
ale pewnie to dlatego, że Panie są wielbicielkami Marii Montessori i wiele kwestii przemyciły do zajęć.
_________________
Ania-mama Frania, ur. 13. maja 2007r. i Adasia, ur. 07.lipca 2009 r.
http://alfsy.cba.pl/
 
 
Alicja 
złotousty
Założycielka forum i stowarzysznia Zakątek 21


Pomogła: 31 razy
Dołączyła: 01 Paź 2006
Posty: 14111
Skąd: Skąd:
Wysłany: 2012-11-25, 13:33   

Przedszkole bez zabawek. Co na to dzieci?

uważam pomysł za rewelacyjny
_________________
Od osoby z zespołem Downa nie warto odwracać głowy.
Gdy człowiek spojrzy w jego oczy,może w nich ujrzeć świat,w którym każdy chciałby żyć...

Jak powstał Zakątek 21
 
 
plaza 
trajkotek

Dołączyła: 14 Lis 2007
Posty: 2074
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-11-25, 21:02   

Eh mogę tylko pomarzyć o takim przedszkolu.
Dzieci lat siedemdziesiątych chyba też miały podobnie nie z wyboru ale z konieczności :lol:
Pamiętam jak szyłam z mamą ubranka dla lalek a z kartonów robiłam dla nich domek, z tatą z listewek łóżeczko. Przypomniało mi się dzieciństwo i to wcale nie takie szare mimo że bez barbie i komputera :spoko:
_________________
Mama Szymka z zD ur 30.09.2007
i Marcina który przerósł swojego tatę
 
 
mammamika 
nawijacz
mammamika


Wiek: 47
Dołączyła: 28 Wrz 2007
Posty: 1241
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-11-29, 22:49   

U Mikołaja w przedszkolu były tylko drewniane klocki, zestaw szmat do przebierania, tangramy i mozna bylo przyniesc ze soba jedna zabawke. Było ok, ale czy to wpływa jakoś wybitnie na kreatywność? :roll:
Z tego, co widzę - nawet gotowcami dzieci bawią się według własnych zasad. Najciekawsze jest to, w co :lol:
Może dla pań to trochę większe wyzwanie, bo zanim ustalimy, w co się bawić...a do tego moja zabawa jest najlepsza...
_________________
Kajetan z zD - 8 lat, Mikołaj lat 10 i ja - Karolina
www.niezłyjazz.pl
 
 
Patrycja84
milczek

Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 3
Wysłany: 2014-05-08, 12:35   

Nie powinno się negować wszystkich zabawek, przecież są i takie które rozwijają kreatywność :)
 
 
teni 
milczek

Dołączyła: 01 Lip 2015
Posty: 4
Wysłany: 2015-07-07, 09:54   

Nie słyszałam jeszcze o takim przedszkolu. Dobrze wiedzieć!
 
 
kabatka 
admin
Założyciel forum i Stowarzyszenia "Zakątek 21"


Pomogła: 1 raz
Wiek: 47
Dołączyła: 28 Wrz 2006
Posty: 14639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-07, 12:19   

teni po pierwsze przedstaw się :arrow: tutaj>> :tak:
_________________
Monika, mama anielskiego Kubuli z zD (ur. 18.09.2005 - zm. 31.07.2006) , Ninki (ur. 16.02.2010 r.) i Lilki (ur. 4.02.2014 r.)
 
 
Marek20 
milczek

Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-10-22, 09:28   zabawki

Myślę że małe dziecko ma prawo do normalnych zabawek musi mieć czas na to by się wybawić.
 
 
ancik 
milczek

Wiek: 40
Dołączyła: 30 Paź 2015
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-30, 13:48   

Słuchałam ostatnio audycji w radiu o metodzie Montessori i brzmi to całkiem ciekawie. Prostota i minimalizm ale wzbudzają kreatywność dziecka. Zazwyczaj się mówi, ze to waśnie intensywne kolory pobudzają dzieci, a oni się z tym nie zgadzają. Pastelowe kolory, spokojny, uporządkowany wystrój i proste zabawki - to najbardziej pobudza kreatywność, bo dzieci się wyciszają i mogą skupić.
 
 
kizi 
milczek

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 1
Wysłany: 2016-07-28, 15:24   

Moim zdaniem dziwnie tak bez zabawek.
_________________
Weź tabletki na odchudzanie skuteczne i schudnij ;)
 
 
lenas01 
gaduła

Pomogła: 1 raz
Wiek: 53
Dołączyła: 08 Sie 2012
Posty: 298
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: 2016-07-28, 19:46   

Kilka lat temu robiłam studia podyplomowe, tam zgłębialiśmy różne metody wychowania i nauczania. Tak w skrócie, powiem, że wszystko ma jakiś cel-mała ilość zabawek służy właśnie nauczeniu dzieci wspólnej zabawy, dzielenia się zabawkami również, kształtuje postawę i uczy czekania i cierpliwości. Istnieją różne przedszkola, nie tylko Montessori, ale te są najbardziej powszechne, choć zwykle prywatne i za pobyt dziecka trzeba troszkę zapłacić...
A swoją drogą, to, każde przedszkole powinno wykorzystywać pedagogikę Marii Montessori, wszak:
rozwija samodzielność i wiarę we własne siły,
wypracowuje szacunek do porządku i do pracy, zamiłowanie do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,nakierowana jest na osiąganie koncentracji nad wykonanym zadaniem, na szacunek dla osobowości, poszanowanie wolności własnej i cudzej, poczucie bezpieczeństwa i wykorzystanie naturalnej ciekawości świata.
Maria Montessori jest zaliczana do grupy wielkich reformatorów szkoły tradycyjnej, którzy mają również swój bezpośredni udział w tworzeniu podstaw pedagogiki dzieci upośledzonych. Teoria Montessori, stosowana w pracy z dziećmi o prawidłowym rozwoju intelektualnym, równie dobrze sprawdza się w pracy z dziećmi opóźnionymi w rozwoju. Zaletami metody w tym wypadku jest troskliwość, z jaką montessoriański nauczyciel odnosi się do dziecka, proponując mu zajęcie się pomocami dydaktycznymi. Montessoriańskie pomoce dydaktyczne są atrakcyjne i zachęcają do wytrwałości w pracy, przez co dają maksimum prawdopodobieństwa osiągnięcia sukcesu. Ponadto metoda Montessori dostarcza ćwiczeń praktycznych, bezpośrednio związanych z kształceniem zaradności i współżycia w środowisku. Podstawą metody Montessori jest nauczanie wielozmysłowe. Umożliwia to oddziaływanie na wiele zmysłów, co jest warunkiem niezbędnym do powstawania skojarzeń w procesie zdobywania doświadczeń i wiedzy. Podstawowy zasób pojęć, jakimi musi się posługiwać dziecko, aby móc zrozumieć otaczający je świat, bywa przyswajany tylko na drodze wielokrotnego powtarzania odbieranych przez nie wrażeń i kojarzenia ich z odpowiednimi nazwami i sytuacjami. Dlatego metody stosowane w postępowaniu rehabilitacyjnym z dziećmi głębiej upośledzonymi umysłowo okazują się najskuteczniejsze wtedy, gdy opierają się na uaktywnianiu różnorakich funkcji spostrzeżeniowych, pamięci, różnicowania bodźców, ćwiczeniu uwagi oraz na kojarzeniu ze sobą wrażeń wielozmysłowych. Zajęcia rewalidacyjne wspomagające sferę ruchową są połączone z innymi rodzajami zajęć, rozwijającymi np. zasób pojęć słownych, czy też wyrabiających u dziecka orientację przestrzenną. Wymóg uaktywniania sfery ruchowej realizowany jest przy okazji wykonywania każdego rodzaju pracy z materiałem montessoriańskim. Przystosowanie materiału montessoriańskiego do potrzeb dzieci niepełnosprawnych nie nastręcza dużych trudności. Część materiału może być stosowana bez żadnych adaptacji. W przypadku stosowania go przez dzieci niewidome, zamiana kolorów na zróżnicowaną fakturę, lub alfabetu drukowego na alfabet Braille'a jest mechaniczna (przy zachowaniu określonych reguł).W metodzie Montessori, przy wykonywaniu niektórych ćwiczeń zaleca się dzieciom pełnosprawnym przesłonięcie oczu czarną opaską. Trudności wynikające z ograniczeń motorycznych lub osłabionej koordynacji ruchowej pokonuje się poprzez zastosowanie elementów spajających, które ułatwiają stabilizację poszczególnych części. Niemniej jednak stosowanie materiału montessoriańskiego w pracy z niepełnosprawnymi, nie może być prostym przeniesieniem zasad klasycznej metody Montessori. Włączenie dziecka niepełnosprawnego do grupy pełnosprawnych musi być poprzedzone jego indywidualną pracą z materiałem, którą wykonuje przy pomocy nauczyciela. Jeśli osiągnie wystarczające wyniki, włączane jest do prac w grupie.
_________________
Człowiek jest tyle wart, ile może dać drugiemu człowiekowi.
Anna mama Lenki z zD ur.13.01.2010: Jakuba-mgr inżyniera mechatroniki i babcia małej Mai.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xand created by spleen modified v0.4 by warna fixing Program do sklepu