Drogie mamy starszych dzieci,
czy Wasze dzieci były objęte wydłużeniem wieku edukacyjnego na jakimkolwiek poziomie nauczania w szkole? Czy któreś z dzieci było niepromowane do następnej klasy, jak tak to co było podstawą podjęcia takiej decyzji? Będę wdzięczna za wszelakiego typu odpowiedzi w tym temacie.
_________________ Ania, mama Łukaszka z ZD (ur. 14. 08. 2006r.), Sylwii(22l) i Szymona (19 l)
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 15 Lip 2008 Posty: 3463 Skąd: z kosmosu
Wysłany: 2015-12-11, 18:13
my jesteśmy na etapie "repetowania" klasy 3ciej. Filip i cała jego klasa. A co było podstawą decyzji? Przede wszystkim to, że żadne dziecko nie było gotowe, aby pójść do klasy 4tej. Jedni nie potrafili czytać, inni łączyć liter podczas pisania, jeszcze inni nie mnożyli,itd. itp. cały wachlarz "nieumiejętności" można było złożyć z całej klasy.
Do tej pory nie są gotowi na 4tą klasę, ale że raz już odroczenie było to czas iść dalej. I tu czeka nas podział, jedni pójdą do klasy z blokiem "standardowym", a więc takim gdzie będą uczyć się konkretnych przedmiotów (historia, przyroda, matma, polski itd.), natomiast dzieci , które podczas badania w poradni wypadną na poziomie umiarkowanym, będą kontynuować nauczanie w klasie 4tej na zasadach jak w 1-3, a więc przedmiot "wspólny" + muza, religia..
_________________ nic nie dzieje się przypadkiem..(Filip 2005)
Nowa szkoła dla dzieci niepełnosprawnych w Poznaniu
Dzięki Centrum Akademickiemu Polonez, na tyłach byłego hotelu powstaje wyjątkowa szkoła z klasami integracyjnymi. Szkoła podstawowa i gimnazjum ruszają od września. Właśnie rozpoczęła się rekrutacja.
Bardzo chciałabym, aby mój syn chodził do tej szkoły - mówi Małgorzata Sajna, mama dziewięcioletniego Kajtka z autyzmem. - Teraz Kajtek jest uczniem drugiej klasy tradycyjnej szkoły podstawowej, korzysta z pomocy nauczyciela wspomagającego, ale nie jest to dobre rozwiązanie na dłuższą metę, a już na pewno nie na całą edukację. Nie wiem, czy uda mi się tak zorganizować życie rodzinne, żeby zapisać Kajtka do tej szkoły, ale na pewno postaram się. To dla niego lepsze rozwiązanie niż zwykła szkoła specjalna.
Stowarzyszenie „Otwarte Drzwi”od sierpnia prowadzi integracyjne warsztaty plastyczne dla dzieci pod nazwą „Twórcze działanie”. Dzięki temu, przyszli uczniowie i ich rodzice mogą poznać się, porozmawiać z nauczycielami, przyjrzeć się, jak pracują terapeuci. - Początkowo myślałam, że mój syn nie lubi zajęć plastycznych, ale tutaj okazało się, że to nieprawda - mówi Małgorzata Sajna. - Kajtek uwielbia te zajęcia, dlatego myślę, że w szkole prowadzonej przez stowarzyszenie czułby się dobrze. Szkoła mieści się na tyłach byłego hotelu Polonez. - Dzięki sponsorom wyposażamy szkołę w pomoce dydaktyczne i sprzęt rehabilitacyjny - mówi Ewa Narębska, dyrektor szkoły. - Cały czas liczymy na pomoc i wsparcie. Dla dzieci niepełnosprawnych szkoła jest bezpłatna. Zainteresowani rodzice mogą skontaktować się z dyrekcją za pomocą formularza na stronie www.otwarte-drzwi.pl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum