Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16936 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-21, 22:16 Metoda Psychostymulacyjna rozwoju mowy
Pożyczyłam książkę M.Młynarskiej i T.Smereki pt. "Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia" książka
Chciałam się zapoznać bliżej z tą metodą, bo jak może pamiętacie autorzy prowadzą warsztaty Dyna Lingua, na których jej uczą.
1. Metoda zaczyna się relaksem psychostymulacyjnym, autorka opisuje w jaki sposób działa na ciało dziecka, żeby się rozluźniło.
Muzyka , która towarzyszy masażowi jest zestawem melodii greckich.
W czasie relaksu opowiada bajkę o misiu, Mokrej Łapce.
2. Następnie włącza ćwiczenia energetyzujące.Każdy zestaw ćwiczeń obejmuje : rozgrzewkę, ćw. ugruntowujące i koordynacyjne. ( przykłady są opisane w książce)
3. Ćwiczenia oddechowo- głosowe
4. motywacja do mówienia. Autorka stosuje w pracy z dziećmi metodę, którą nazywa " zalewaniem mową"
5.Trening zorganizowanej aktywności. Zabawy z dziećmi są działaniami celowymi i uporządkowanymi.
Tu opisuje swój system rytmogestów( obszerne, płynne ruchy rąk towarzyszące mowie)
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
My tą metodą prowadzone jesteśmy przez logopedę we Wrocławiu Rentaty Nowickiej (szczerze polecam choc wiem że dostać się to kosmos) i ja osobiście jestem zachwycona, bynajmniej moja Majka to łapie, co prawda jest niechetna do mowy i mówi niewyraznie ale chwyta i potrafi sklecic trzyczłonowe zdanie typu "to jest miś" Naszym głównym problemem jest fakt ze mi nie chce się codziennie z nią przysiąść , nastapiło jakieś zużycie materiału, a tylko taka praca przynosi efekty. logopeda raz w tygodniu nie jest w stanie dziecka z deficytami nauczyc mowy, u nas jest tak ze dostajemy zadnanie domowe z dokładnym wytłumaczeniem co i jak no i jedziemy. dla mnie to jest to połączenie zajęć logopedy z pedagogiem i szczerze mówiąc tego drugiego sobie odpuściłyśmy od kiedy chodzimy do naszej logopedki.
u nas zajęcia zaczynają się od powitania zawsze w formie piosenki. potem są ćwiczenia energetyzujace i oddechowe, Praca własciwa czyli nauka mowy czynnej , kolorów no różne rzeczy bo to sie troche zmienia i na koniec relaks. W trakcie zajęć jak majce spada koncentracja to Pani włącza jąkąś zabawę piosenkę czy cos wtym stylu aby mała zebrac do kupy. ogólnie sporo jest rzeczy takim jakie mała lubi więc przepada za zajeciami u P. Reni.
przepraszam za chaos w poście ale na turnusie jestem trochę w biegu i musze zdążyć Majkę z Zajęć odebrać.
_________________ Asia mama Mai 23.09.2006 i chłopaków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum