Wysłany: 2016-08-02, 11:37 Nauczyciele i liczebność
Wybrałam zespół szkół integracyjnych (do których sama uczęszczałam, zatem kierowałam się doświadczeniami, a wiedziałam, że część starej kadry wciąż tam uczy) oraz liczebnością danej klasy (ok, na to nie można mieć specjalnego wpływu, ale klasy integracyjne zwykle nie przekraczają 20 osób). We wrześniu najważniejsze okazało się, jak dziecko czuje się w tym miejscu, obserwowałam stosunek nauczycieli przy rozmowach z nimi, przyglądałam się dzieciakom i tym, co moje maleństwo mówi na ich temat. Wybór szkoły ciągnie sie tak naprawdę jeszcze trochę po 1 września ;)
_________________ Dziecko najwięcej miłości potrzebuje wtedy, gdy najmniej na nią zasługuje.
Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16889 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-22, 20:34 raport NIK o kształceniu Uczniów niepeł. w szkołach masowych
Kiedy zastanawiamy sie nad wyborem szkoły która będzie najlepsza dla naszego dziecka warto wiedzieć, że w roku szkolnym 2016/2017 o 11% wzrosła liczba uczniów o specjalnych potrzebach kształenia w szkołach masowych.
NIK przygotowała raport, w którym stwierdza, że aż w połowie ogólnodostępnych placówek oświatowych, kształcących uczniów z niepełnosprawnościami, nie zapewniono odpowiednich warunków by udzielane wsparcie zaspokajało potrzeby tych uczniów i realizowało przysługujące uprawnienia. W połowie skontrolowanych szkół i przedszkoli nie zachowano należytej staranności w planowaniu i realizacji wsparcia, w części placówek brakowało także doświadczenia i wiedzy dotyczącej organizacji pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zapewnienia finansowania tych działań. raport NIK
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Pomogła: 2 razy Wiek: 48 Dołączyła: 13 Mar 2014 Posty: 817 Skąd: Bukowno k.Olkusza
Wysłany: 2018-01-24, 10:12
I własnie dla tego z obawy ,że nie będzie miał spełnionych wszystkich warunków do swojego rozwoju i nauki nasz Maks nie poszedł do miejscowego masowego przedszkola .
_________________ Katarzyna mama: Aleksander 2004,Natasza 2008,Maksiu ZD(22.08.2013).
Jaka jest różnica?
Edukacja włączająca zakłada, że wszyscy uczniowie uczą się razem i na tych samych zajęciach. Tylko ci ze specjalnymi potrzebami dostają dodatkowe wsparcie, by mogli uczyć się bardziej efektywnie. Edukacja integracyjna, według najpowszechniejszego rozumienia, zakłada zaś, że część dzieci jest włączana do wspólnej nauki w ograniczonym zakresie czasowym. Jest wyraźna różnica pomiędzy edukacją włączającą a integracyjną. Ta pierwsza w szerszym zakresie skupia się na zapewnieniu równości i bycia częścią społeczności. Włączanie to coś więcej, niż fizyczna obecność dziecka w szkole – chodzi raczej o akceptację i podkreślenie jego wartości . Obie te idee są do siebie podobne, ale edukacja włączająca niesie za sobą wartości obywatelskie – nie chodzi tylko o to, że kogoś umieszczamy w społeczności, ale o to, że czynimy go ważną jego częścią.
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum