Super! Brawa dla Maksa! I dla Ciebie Aniu!
Robiłam ostatnio porządki w naszej sypialni i znalazłam swoje notatki ze szkolenia z Numiconu. Obiecałam sobie, że wrócę do ćwiczeń z Julkiem ... od września.
_________________ Marta - mama Krzysia (ur. 8 lipca 2008) i Julka z zD (ur. 27 października 2010)
Wasze dzieciaki to zdolniachy , ja kompletnie nie rozumiem tego numiconu .Przeczytałam ambitnie cały wątek i dalej mi sie nic nie rozjaśniło w łepetynie / może już za stary umysł na takie nowinki /
_________________ "To przewrotne szczęście miewa różne wymiary".
BabciuJanino przed szkoleniem też niewiele rozumiałam. Ale to bardzo pomocny system w opanowaniu matematyki. Bazuje na konkrecie, a to już coś, z czym naszym dzieciom po drodze. Ten konkret (numiki) pozwala przejść na poziom abstrakcji (matematyka).
_________________ Marta - mama Krzysia (ur. 8 lipca 2008) i Julka z zD (ur. 27 października 2010)
Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16936 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-11, 19:09
szkolenia u p.Dagmary podrożały
Żałuję że wcześniej nie kupiłam zegara. Teraz już nie kupię, bo prędzej powinnam kupić kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16936 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-10, 13:36
Codziennie układamy klocek obok dnia miesiąca, więc wydawało mi się że ćwiczymy kolejności cyfr. Dziś chciałam zobaczyć jak nam pójdźie z dodawaniem i odejmowaniem i się załamałam.
Ani nie ułożył kolejności kloców od 0 do 10, a dodać i odjąć to zupełna porażka.
Ćwiczyliśmy na tych tulejach. Ułożył kolcek 4 i mówię masz 4 cukierki i przyszła wredna matka i ci zabrała cztery. ( Zabrałam z płytki razem z szarym klockiem 4) ile ci zostało- pytam? A on nie wie co powiedzieć i łzy ma w oczach!!!
Tak wygląda kompetencja matematyczna mojego syna po szkole specjalnej. Po 10 latach Maks nie ma pojęcia o rzeczach , które wydają się intuicyjne. Ktoś coś daje i zabiera i można to opisać przy pomocy cyfr i symboli.
a żeby było ciekawiej Maks sam z siebie, codziennie odsłuchuje płytę mądry maluch , gdzie liczą do 10!!!
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
No tak to z ta matematyka jest … U nas tez jeden dzień wszystko jarzy, innym razem nie wie o co chodzi, jakby pierwszy raz słyszał …
No i myślę, ze to zero jest jednak trudne do ogarnięcia. Igor - np. Jak mu podaje 1 różnicy to zaskoczył i w pamięci zrobi dodawane i odejmowanie o 1. Ale jak mu zadam odejmowanie takiej samej liczby, to mimo wielokrotnych tłumaczeń , nadal zero nie jest dla niego oczywiste …
_________________ Sylwia - mama Wiktora (ur.21.02.2006) i Igorka z zD (ur.05.08.2009)
Pomogła: 14 razy Wiek: 60 Dołączyła: 11 Gru 2006 Posty: 16936 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-04, 14:26
Mam . Czymś się podzielę, ale nie moimi doświadczeniami, bo z Maksem układam tylko dni miesiąca z klocków numicon.
Generalnie w mnożeniu i dzieleniu trzeba nauczyć dzieci wielokrotności liczb, czyli " skoków"( po ileś ) na osi liczbowej i to z tego kursu pamiętam.
_________________ Dzieci groOszkòw
Marysia 36
Maciek i Kasia po 34
Marcin 31
Małgosia 29
Mateusz 25
Maksymilian 18 (17.06.2005)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum