FB Portal   Downoteka   "Nowe" forum   Użytkownicy   Statystyki   Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
To też reklama...
Autor Wiadomość
kabatka 
admin
Założyciel forum i Stowarzyszenia "Zakątek 21"


Pomogła: 1 raz
Wiek: 47
Dołączyła: 28 Wrz 2006
Posty: 14639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-06-27, 09:23   To też reklama...

Marketing wirusowy
Autor: Hanna Gierzyńska-Zalewska


Przyznaję się. Ja to robiłam i ty pewnie też. Nic na to nie poradzę: rozsyłanie dowcipów o Chucku Norrisie to świetna zabawa, bo najpierw pośmiałam się ja, a potem kliku znajomych, którym to wysłałam. Bo kto używa Internetu jest podatny na wirusy. Mam na myśli marketing wirusowy.


Wirusowy? Już mi się to nie podoba.
Od razu pragnę uspokoić: to nie to, o czym myślicie. Marketing wirusowy nie zniszczy wam systemu. Nazwa pochodzi od sposobu rozprzestrzeniania się informacji. Pewna firma wysyła ci mail zawierający ciekawy lub śmieszny krótki film. Oczywiście chcesz poprawić humor swoim znajomych. Wiadomość wysyłasz do 5 osób, a wiadomość o promocji, marce rozprzestrzenia się geometrycznie jak wirus i tak jak w przypadku wirusa, każda osoba "zawirusowuje" kolejne.
Można powiedzieć, że marketing wirusowy to przeniesiony do Internetu marketing szeptany, który polega na polecaniu określonych produktów swoim znajomym. Marketing wirusowy też jest nieformalnym sposobem reklamy, ale w odróżnieniu od marketingu szeptanego nie musi dotyczyć produktu. Swego czasu popularna była strona, na której można było zagrać w czesanie moherowego beretu pewnej starszej pani. Strona została stworzona przez firmę odzieżową, która w ten sposób postanowiła przekazać konkretny wizerunek marki. Warto również zaznaczyć, że marketing wirusowy dotyczy głównie Internetu.

Jak, kiedy, po co, do kogo?
Akcja rozsyłania ciekawych filmów, rysunków, itp. to dobra strategia przed wejściem firmy na rynek. W ten sposób tworzysz zainteresowanie produktem zanim się jeszcze pojawi. Marketing wirusowy może też towarzyszyć regularnej kampanii reklamowej, spotom i plakatom. Być może nie każdy spot nadaje się do wyemitowania i właśnie tu na pomoc przychodzi Internet i takie serwisy jak YouTube. Oczywiście nie zachęcam nikogo do obrazy moralności, łamania wszelkich reguł i wychodzenia poza granice dobrego smaku. Mimo wszystko warto jednak pamiętać, że dobry pomysł należy wykorzystać, a Internet jest miejscem, gdzie można to zrobić i znaleźć uznanie nawet najbardziej śmiałych kampanii reklamowych. Jeszcze jedno: to, że twoja marka kojarzy się z czymś klasycznym, bezpiecznym a grupa docelowa to ludzie nie lubiący eksperymentów, nie znaczy, że nie możesz dokonać rewolucji i sprawić, że twoją marką zainteresują się też inni.

Czy to działa?
Działa, ponieważ w sprzedaży i promocji liczy się, żeby o reklamie się mówiło i tu warto zaryzykować. Reklamy pewnej telefonii komórkowej oglądamy nie po to, żeby dowiedzieć się o najnowszych promocjach, tylko obejrzeć kolejny skecz. Podobnie z reklamami, które mogą krążyć w Internecie. Niekonwencjonalną kampanią zainteresują się nie tylko młodzi, ale też inni Internauci, którzy są dużą grupą nabywczą. Jeśli jednak obawiasz się, że zmieszczenie kontrowersyjnych filmików na serwisie YouTube może zniechęcić twoich klientów, wybierz bezpieczniejsze formy marketingu wirusowego, np. rabaty lub nagrody dla tych klientów, którzy wyślą twoją wiadomość innym. Zastanawiasz się jeszcze, czy taka reklama jest opłacalna? Pomyśl, że tak zdobyły popularność takie serwisy jak Hotmail czy Yahoo. To reklama dołączona do maili wysyłanych z Hotmaila sprawiła, że wszyscy dowiedzieli się, że właśnie tam można założyć darmowe konto internetowe.

Marketing wirusowy może być szansą, by w pełni wykorzystać twoją kreatywność. Klienci, a zwłaszcza internauci lubią być zaskakiwani i doceniają dobre pomysły. Szybko się komunikują, lubią nowości. Wyjdź im naprzeciw, spraw żeby twój produkt, firma kojarzyły się z inteligentną , zabawną, śmiałą reklamą.

:arrow: źródełko
_________________
Monika, mama anielskiego Kubuli z zD (ur. 18.09.2005 - zm. 31.07.2006) , Ninki (ur. 16.02.2010 r.) i Lilki (ur. 4.02.2014 r.)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xand created by spleen modified v0.4 by warna fixing Program do sklepu