Groszku, fajnie to ujęłaś o tym pracowitym wyrzucie sumienia. Ja też mam takie zrywy, ale u mnie to czasem taki "słomiany zapał" a tu się okazuje, że ważna w tym wszystkim jest systematyczność. Tak więc, wytrwałości wszystkim życzę.
Z prostszych ćwiczeń, (przynajmniej tak mi się wydaje):
praca na "puzzlach" domowej roboty - przygotowanych z obrazków, które przecinamy na np. 2-3 elementy, dziecko ma je odpowiednio ułożyć, tak by powstał prawidłowy obrazek. Obrazek przecięty w pionie lub w poziomie, elementy prostokątne. Przycięte w pionie układamy zawsze od lewej. Wersja zaawansowana elementy przycięte po skosach.
Tak jak to wspominała Boszka, zdarza się, że dziecko układa wieloelementowe puzzle zakupione w sklepie, a z takimi zadaniami nie daje rady, nie ogarnia obrazka jako całości.
_________________ Beata, mama Natalki oraz Jasia z ZD
Pomogła: 22 razy Dołączyła: 20 Paź 2006 Posty: 2500
Wysłany: 2012-05-25, 17:52
W związku z sugestiami Anielki i Maciejki poszukałam obrazków do wydrukowania tak, by można z nich układać z dziećmi szeregi i sekwencje lub bawić się w memo.
Dzieci młodsze lub te które zaczynają dopiero układać sekwencje najlepiej jak zaczną na konkretach.
Ogólnie wszystko się przydaje (szyszki, małe kamyki, guziki, kasztany)
Najlepiej pierwszą sekwencję (np. kasztan > guzik) ułożyć na jednej małej białej kartce i rozłożyć dalej karteczki tak aby każde powtórzenie było na innej. Do tego można wprowadzić tak zwane TIK TAK (kasztan > guzik)> TIK TAK (kasztan > guzik) > TIK (kasztan) TAK (guzik)
Pomogła: 22 razy Dołączyła: 20 Paź 2006 Posty: 2500
Wysłany: 2012-05-25, 23:02
A swoją drogą fajnie byłoby zdobyć egzemplarz książki polecanej przez prof. Cieszyńską na temat stymulacji lewej półkuli i w ramach zakątkowej biblioteki puścić w obieg...
Póki co można przeczytać artykuł pani profesor ( po zalogowaniu).
Tu--->klik
_________________ "Wieczność przed nami i wieczność za nami, a dla nas chwila między wiecznościami." Jan Izydor Sztaudynger
Pewnie ze względu na konieczność zalogowania, wyskakuje "Not Found" pod linkiem podanym przez Anuszkee. A polecana strona, na której można się załogować to bliżej przedszkola.
Dodatkowo podaje stronę z materiałami do pobrania. Tam miedzy innymi można pobrać "Zaburzenia lewopółkulowe u dzieci z zespołem Aspergera" Marty Korendo.
_________________ Beata, mama Natalki oraz Jasia z ZD
Pracuje z nim na tych materiałach od paru miesięcy i nie wiem na ile to jest tego zasługa, na ile czego innego, Kuba ma zaczątki mowy.
Zaczyna chcieć powtarzać wyrazy. Zaczał w końcu nas nazywać, bo do tej pory na wszystkich mówił mama Zamiast gestu makatońskiego pojawiło się słowo: dziadzia, baba, tata, mama, kuba, chodź.
Umie zbudować pierwsze swoje zdanie: Mama chodź Jesteśmy pełni nadziei, że w końcu zacznie mówić.
Najważniejszą teczką z tej serii co podałam są "Szeregi i sekwencje"
Są tam ćwiczenia poukładane stopniowo- od najłatwiejszych do najtrudniejszych.
Polegają na ułożeniu narysowanego wzoru tj. pisaliście już w wątki p.Cieszyńskiej.
Według naszej logopedki właśnie te ćwiczenie odpowiada za przygotowanie mózgu do mowy i za możliwość planowania ruchu i kontroli ruchu czyli właśnie ułożenie języka podczas mowy.
Kupiłam w Smyku klocki Educa Magnetic Puzzle Cube. Można układac: truskawki od najwiekszej do najmniejszej, kwiatek od jedno- do 5-płatkowego, są kształty, kolory, cyferki, literki i jak nazwa wskazuje są magnetyczne. Przy dwóch kompletach można układac przez odwzorowywanie.
Kupiłam w poznańskim Factory po 30 zł za pudełko. Zaczynamy sie nimi dopiero bawic.
_________________ Beata, mama Natalki oraz Jasia z ZD
eelusiaa trajkotek Ela - mama anielskiej Izy, Adama, Nataniela, Maksa
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 2352
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum